۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

خاصیت هندی

می گویندشخصی شمشیری به دست گرفته بود وهوار می کشید که فروشی است. خریداری پیدا شد و گفت: چند؟ طرف،قیمت پرت داد. پرسید: چرا این قدر گران؟! گفت چون خاصیت هندی دارد. پرسید:خاصیت هندی؟! و جواب شنید که یعنی به هر چه بکوبی در جا دو نیمش می کند.خوشش آمد . شمشیر را خرید و بلافاصله کوبیدش روی تکه سنگی که افتاده بود همان دور و بر. شمشیر در جا دو نیم شد!خریدار وا رفت و گفت:مرد حسابی! تو که گفتی شمشیرت خاصیت هندی دارد! فروشنده گفت بله، منتها این سنگ ،خاصیت هندیش از آن شمشیر بیشتر بود!
***
بعضی چیزها، بعضی حرفها و حرف بعضی ها،خاصیت هندی دارد. مثل نان نیست که به قول شاعر، از هر طرف بخوانی اش نان باشد!مثل مرغ است که می شود امروز پخت تا فردا جواب بدهد، هم در عروسی، هم در عزا. گاهی اوقات تعداد این مرغ های هندی دور و بر آدم زیاد می شود. شما این جور مواقع به چی شک می کنی؟ من به خودم!

۳ نظر:

saeed گفت...

به درصد هندي بودنشون!!

گانگ گفت...

خیلی جالب بود :-) تا حالا نشنیده بودم. نمی دونم چرا هرچی حقه بازی می شنوم یاد این آخوندها می افتم.

سکوت گفت...

سلام . چه مطلب زیبایی ! من هم یاد خودم و تمام کسانی افتادم که به خاطر شرایطی که بهانه اش را میکنیم راحت دروغ میگوییم و این میشود همان جامعه ای که ما و آخوندها با تلاش هم ساختیم . جامعه ای ناامن برای تفکرات و اندیشه های پاک و بزرگ . جامعه ای ناامن برا اندیشیدن و سکوت حتی ! برقرار باشی